שלב 3 משימה מס' 5

הציעי שיטה מכנית לפריסת כסאות ולקיפולם,
שיטה שתייעל את הפעולה
ותפחית עלויות באופן ניכר

התשובות הנבחרות

טור כיסאות
על מסילה

כיסאות מתקפלים המונחים בצורת דומינו במסילות תואמות (בדומה למסילות עיליות למחיצות). הכיסאות יהיו קבועים על גבי המסילות, המסילות (שעליהן שוכבים הכיסאות כמו דומינו) יונחו ע"י מלגזה אחת ליד השנייה, ובלחיצת כפתור או הרמת ידית על ידי אדם אחד בלבד (או אם המערכת חשמלית - אפילו על ידי שלט רחוק), יתרוממו הכיסאות ויסתדרו אחד מאחורי השני.

אפשר לחבר בין המסילות ע"י צירים אלכסוניים וכך ניתן לפרוס אותם בבת אחת.

מתקפלים אוטומטית
בהרמת מוט

הרעיון מבוסס על כיסא מתקפל בצורה כזאת שכאשר מנתקים אותו מהקרקע ע"י הרמת המשענת לגובה הכיסא מתקפל מאליו. על בסיס זה ניתן לחבר שורה של כסאות למוט מתכתי בגב המשענות ואז כאשר ירצו לקפל את הכיסאות בסיום האירוע הדבר ידרוש רק הרמת המוט בשני צדיו וכל הכיסאות יתקפלו מאליהם.

וכן, כאשר ירצו לפרוס את הכיסאות, יפתחו רק את הכיסא הראשון והאחרון כבסיס לשאר הכיסאות, ושאר הכיסאות יפתחו מאליהם.

מכונית לפריקת
כיסאות ואיסופם

יתוכנן רכב פריקה ואיסוף עבור כיסאות פלסטיק. צורת הפריקה: רכב ינוע על המרחב ויפלוט מתוכו את הכיסאות הרבים באמצעות מנוף קטן עם זרוע שליפה המותאם למידות הכיסא - הזרוע תשלוף את הכיסאות מחלל הרכב אל המרחב. צורת האיסוף: כנ"ל.

ניתן להטמיע מגנוט בכיסאות ובכך לגרום לכיסאות להיצמד אל המנוף בצורה קלה ומהירה יותר. באירועים גדולים יהיה ניתן להשתמש בכמות גדולה של רכבים ומשאיות לפי הצורך הנדרש.

כסאות מתנפחים
ברגע

יצירת כיסאות מחומר חזק כדוגמת כדור רגל, כל קבוצת כיסאות יהיו מחוברים זה לזה ע"י צינור גומי קצר. בקצה יהיה מקום לחיבור משאבת אוויר עוצמתית שברגע קצר תנפח את כל קבוצת הכיסאות ותהפוך אותם לכיסאות יציבים או מעין כריות מרובעות עם משענת. הכיסאות יהיו מלאים באוויר דחוס כדוגמת הכדור, ועל כן נוחים לישיבה.

בסיום האירוע - הוצאת האוויר ברגע תוריד את הנפח מכל קבוצת הכיסאות. תוך קיפול קצר תתקבל ערמת כסאות שתתפוס נפח קטן מאוד ותהיה נוחה לשינוע ואחסון.

שימוש באפקט
"דומינו ראלי"

משחק ה'דומינו ראלי': מעמידים טור ארוך ומתפתל של אבני דומינו עומדות, מפילים את הראשונה, זו נופלת על השנייה וכן הלאה... כל השורה נופלת. אפשר לבנות את שלד הכיסא בצורה כזו שכל טור מחובר ע"י מוט בתחתיות הכיסאות, וברגע שנותנים דחיפה לכיסא הראשון – שורת הכיסאות נופלת זה אחר זה. בתוך דקות כל הטורים מקופלים עד הסוף. וכיצד עורמים את כל הכיסאות? לשם כך יש לגשת שוב אל הכיסא הראשון (תזכורת: הכיסאות מחוברים) ולדחוף אותו לכוון הכיסא האחרון.

למוטות המחברים בין כיסא לכיסא יש פונקציה של קיפול לצורת וי באמצעם וברגע שכיסא אחד זז אחורה ותופס את מקומו של זה שלפניו הוא מיד נמשך ועולה עליו והחצי השני של המוט נתפס על הכיסא שתחתיו, ובו בזמן כבר מושך את הכיסא שאחריו. ובקיצור - כל אחד מושך כלפי מעלה את זה שאחריו. דרך פרישת הכיסאות היא הפוכה: מושכים את הכיסא התחתון כלפי המקום שבו אמורה להיות השורה הראשונה, וכל הכיסאות נפרשים לפי סדר הטור ועל ידי משיכת הכיסא הראשון לצורת ישיבה נמשכים כל הכיסאות לעמידה רגילה, והאולם מסודר...