שלב 3 משימה מס' 4

עצבי חלון שיהיה בו 4 פונקציות:
1. הפחתת רעשים 2. שמירה על צניעות ופרטיות
3. הגדלת תחושת המרחב 4. סיוע לזרימת האוויר

התשובות הנבחרות

חלון-מראָה
חשמלי עם משאבות
לתחלופת אוויר

חלון חשמלי עבה שצידו החיצוני מראה וצדו הפנימי שקוף. ע"י לחיצה על כפתור הוא נעשה מראה גם בצידו הפנימי וכך גדלה תחושת המרחב.

לחיצה על כפתור נוסף מפעילה שתי משאבות. אחת – פנימית, ששואבת אוויר טהור מבחוץ אל תוך החדר, ומשאבה חיצונית ששואבת אוויר מהחדר החוצה.

הקרנת נוף
על גבי חלון

חלון עשוי ונטה ענקית שקופה או תריסים מאקריליק שקוף, עליו מודבקת מדבקה שמבחוץ נראית כמראה. התריסים מתכווננים חשמלית, עשויים מחומר אקרילי שקוף הנראה כזכוכית - התריס מאפשר כניסת אוויר, ומבודד מעט רעש. השקיפות מעניקה תחושת מרחב, והציפוי מבחוץ שומר על צניעות.

כמו כן אפשר להכין חלון ענק מכנפיים שקופות, לאפשרות של זרימת אוויר רבה יותר. אפשר להקרין על הכנפיים שמים מתחלפים על פי שעות היום: זריחה, שקיעה, נוף משתנה... הדבר ייתן תחושת מרחב וכמו כן תתאפשר הקרנה גם על חלון סגור וללא נוף.

חלון ארבעת
הפונקציות - חלון
שלבים רחב

1. הפחתת רעשים: זכוכית מחוסמת. 2. שמירה על צניעות ופרטיות: זכוכית שקופה (המאפשרת הגדלת תחושת מרחב) מהצד הפנימי, ומדבקת מראה איכותית מהצד השני. 3. הגדלת תחושת מרחב: חלון רחב במיוחד. תינתן עדיפות לחלון בעל זכוכית פנימית שקופה ומדבקת מראה בצידה השני. כמו כן, על פי סעיף 4 להלן (סיוע לזרימת אוויר) – החלון יורכב על שלבי זכוכית מאוזנים, לתחושת מרחב. נוסף על כך, פתיחת החלון תיעשה כמו בחלון אמריקאי, כלפי מעלה, על מנת לבטל את הקו האמצעי המפריד, ובכך יינתן אלמנט נוסף לתחושת המרחב. לחלופין, בהתאם לחלל העיצובי של הבית והקיר, ניתן להשתמש בחלונות הזזה רחבים לאורך כל הקיר המיועד, עם אפשרות ליציאת החלונות על מסילה, מחוץ לקיר הבית. 4. סיוע לזרימת אוויר: חלון המורכב משלבי זכוכית בצורה מאוזנת, המאפשרים פתיחה לפי הצורך ובהתאם לזרימת האוויר הנדרשת.

במקום חלון
- מסך

מי צריך חלונות. תנו לנו מסכי לדים טובים עם נוף משכר, כזה שישתלב היטב עם הפונקציונליות של החדר ועם הנוף המקורי (שנמצא בשיפוץ).

שלבו בתוך המסך נקודות אוויר אמיתיות או ממזגנים, ולמי שמתעקש על חלון בכל זאת, ריבועי המסך יכולים תמיד לנוע על ציר פנימי ולחשוף חלון מסורתי.

חלונות נוף עם
שאיבת אוויר
ללא היזק ראייה

חלון יהיה בעל בידוד כפול, כהה מצידו החיצוני. מצידו הפנימי תהיה אופציה לבחירה של טפטים שקופים ועליהם מגוון תמונות. הטפט ייכנס בחריץ מיוחד במסגרת החלון ויתאפשר להחליפו לפי טעם. באופן זה הירושלמים יוכלו ליהנות מנופו של הים, תישמר הפרטיות מכל הבחינות, והתמונה תיתן תחושת עומק ומרחב.

מבחינת זרימת אוויר: סביב החלון, בתוך הקיר, תותקן מערכת צינוריות שתעבוד בשיטת המשרוקית / ניפוח הבלון. הצינוריות יחקו את האף האנושי, ובדרך שבו הוא שואף אוויר, ינקו אוויר מבחוץ, ויפלטו אותו פנימה באופן שבו אנו נושפים בבלון / משרוקית. כך ייכנס אוויר, בלי שניאלץ לפתוח את החלון עצמו ולסבול מהיזקי ראייה.

RIMLESS –
חלון ירוק למרחבים

חלון RIMLESS בעל מסגרת סמויה למראה מפתח גדול ונקי. חלון זכוכית בידודית, אקוסטית וטרמית עם הדפס קרמי מסנן קרינה ומסנן "צפייה" בלתי רצויה, בהדפס רוחבי לתחושה רחבה יותר.

תריס שיחול שקוף עם מיני מאווררים שקועים לניטור אוויר. תוספת של מערכת אלקטרונית לסינון רעשים בשיטת הפאזה ההפוכה.

חלון על
כל הקיר

חלון שמתפרס על קיר שלם, עשוי זכוכית שמצידה החיצוני אטומה וצידה הפנימי שקוף. ניתן לצפות במתרחש בחוץ. תחושת המרחב גדלה, בשל גודלו הלא סטנדרטי של החלון, ומנגד גם נשמרת הפרטיות.

החלון נפתח רק בחלקו העליון הסמוך לתקרה - כך גם ישנה זרימת אוויר ועדיין הפרטיות נשמרת. הזכוכית אטומה לגמרי לרעשים בשל עובייה, וכן השטח של החלון שניתן לפתיחה מצומצם, מה שמונע בין השאר חדירת רעשים מבחוץ.