שלב 1 משימה מס' 5

את רוצה להקים תוכנית דיאטה חדשנית
לקבוצה של 25 נשים ויש לך אפס תקציב.
מצאי דרך שיווקית ועסקית להקים את הקבוצה

התשובות הנבחרות

קוקה קולה ודיאטה
- הילכו שניהם יחדיו?

כבעלת אישיות סוחפת ושיטה מנצחת אגיע לשיתוף פעולה עם חברת "קוקה קולה", כאשר באמתחתי דיאטה מוכחת שקוקה-קולה הוא חלק בלתי נפרד מהתפריט שלה!

הציבור ייחשף להפתעה הזו על גבי תוויות הבקבוקים של קוקה-קולה, שאף יפנו אותו לגלות את הסוד - - - אצלי! קוקה קולה, שניזוקה קשות ממגמת הדיאטה העולמית, תרוויח בענק!

קבלת חסות
מחנות טבע

אפנה לקבל חסות מגוף שיכול ליהנות מפרסום בקהל היעד, כגון: משווק של מוצרים טבעיים.

הדפסת פרסומת
על מקלות

על מנת לשווק תוכנית דיאטה הייתי מדפיסה על מקלות ארטיק את המשפט: 'רוצה להראות מקל?' וכן תאריך, מקום ושעה למפגש לתוכנית דיאטה חדשנית, עם מספר טלפון לבירור.

הייתי מחלקת את המקלות במקומות נשיים, כמו כנס נשים, מרכזי קניות וכדומה.

שיווק גרילה
על ידי ידועניות

מקימת העסק תבחר כ- 5 נשות מפתח דומיננטיות בקהל היעד המתאים, ותציע להן את התוכנית בחינם / במחיר עלות.

לאחר תקופה כשהירידה שלהן במשקל תורגש ותהיה נושא מדובר, הן יפרסמו את הדיאטה המדהימה, ויהפכו למשווקות סודיות של התוכנית. הן יקבלו אחוזים על כל אישה שתגיע דרכן.

צמוד למדד

אפנה למותג ביגוד נשים בהצעה לשיתוף פעולה רווחי לשני הצדדים: באחד מסניפי הרשת המרכזיים תיפתח עמדה המושכת את העין ומאוישת באישיות כריזמטית, ובפיה ההצעה הבאה: הירשמי עכשיו לקבוצת ירידה במשקל, ואנו מתחייבים לך כאשר בעוד חודשיים בהשיגך את היעד, קבלי בנוסף לתוצאה הנכספת - זיכוי באותה חנות לרכישת בגד במידה ספציפית לפי התוכנית שנבנתה מראש.

(שווי הזיכוי יוגבל ל-300 ש''ח). בתמורה תזכה רשת הביגוד להגדלת הפעילות העסקית.

תכנית "חצי חצי",
באמצעות שיווק חברתי

הייתי יוזמת שת"פ עם קופת חולים: בערב נשים שתערוך הקופה אסביר שיש לי תוכנית שתחלק את המשקל שלך לשניים, רוצה? ככל שתביאי יותר חברות המחיר יתחלק לפחות.

המחיר הוא 400 ש"ח תביאי חברה אחת, יעלה לכל אחת מכן 200 ש"ח. תביאי שתי חברות, המחיר לכל אחת 133 ש"ח... וכן הלאה.

התמקדות
בקהל יעד ספציפי:
סטודנטים

לצורך פרסום ממוקד ללא עלות ניתן לפנות תחילה לקהל יעד ספציפי, לדוגמא: סטודנטים במעונות. יש לגעת בנקודות החולשה של הסטודנטים: חוסר זמן, מוטיבציה וכוחות לבשל אחרי יום לימודים, תקציב מוגבל, פיתויים בסביבה לנשנושים.

בניית תוכנית מותאמת שעונה על הבעיות הנ"ל תוך שיווק אינטנסיבי בכל הערוצים האפשריים במכללות ובאוניברסיטאות (הפצה מפה לאוזן, שיחת מוטיבציה על בריאות / תזונה / סודות השיטה), מתן מחיר אטרקטיבי לסטודנטים.

שיעורי ניסיון
בשילוב הליכה

יוצעו שיעורי ניסיון פרטיים במחיר סמלי בקבוצות קטנות של 3-4 נשים, תוך כדי פעילות גופנית כגון הליכה, מי שלא מרוצה מהשיעור כספה יוחזר (אך כאמור למקימה יש אישיות סוחפת, אם כן - ודאי רוב המשתתפות יהיו מרוצות...)

יתרונות: פעילות גופנית תורמת אף היא לירידה במשקל ולהעלאת מצב הרוח; הליכה באוויר הפתוח לא דורשת הוצאות של שכירות מקום. בשיעורי הניסיון תסביר המקימה את עקרונות שיטת הדיאטה שלה, בהתחשב בכך שיש לה אישיות כובשת - לפחות 90% מהנסייניות ישתכנעו בנחיצותה ויבואו לשאר המפגשים. את הפרסום הראשוני ניתן לערוך מפה לאוזן בין שכנות, מכרות וידידות.

מבחר רעיונות
לשיווק חינמי

רעיונות לשיווק חינמי: א. קו טלפוני ובו טיפים, תכנים חדשים, וכמובן שיווק לסדנה. ב. שיווק לקבוצות ווטסאפ. על המארגנת לבקש ממאה קרובי משפחה, חברות, מכרות, לקוחות להכניס לקו המשפחתי הודעה שממליצה על הסדנה שלה, כולל תאריך ומקום. ג. שיווק במייל: יצירת תכנים מעניינים, סיפורים מהשטח, טיפים לרשימות תפוצה. ד. הכנסת הודעות לפורומים כמו קשרים, פרוג ועוד. ה. ייזום ברטר עם משווקת שתפרסם ותעשה רישום תמורת השתתפות בסדנה. אפשר לבקש גם מכל מי שמעוניינת לארגן עוד שלוש בנות תמורת השתתפות חינם. ו. תליית מודעות מושכות בחדרי צוות. ז. להציע למקומות שעושים תכניות כמו מתנ"סים, מפגש חוויתי חינם, ולהעביר דף רישום במהלך האירוע.

הבטחת 'לא רזית
– כספך יוחזר'

מכיוון שהשיטה מוכחת ומבטיחה ירידה במשקל, בעלת העסק יכולה להרשות לעצמה להסתכן ולהבטיח החזר כספי למי שאינה מרוצה. אישה שלא רזתה כלל תזוכה ב-80% מהסכום (ולא סכום מלא, על מנת להבטיח שהמשתתפת אכן תעשה מאמץ מצדה). אישה שרזתה חלקית מהצפוי תזוכה עד 50% מהסכום.

היא יכולה להגיע להסכם עם משרד הפרסום המשווק את הדיאטה שלה, כי הוא לא יקבל את שכרו מראש, אלא לאחר הפרסום, עם התהוות הקבוצה. (גם אם התשלום הדחוי ידרוש מחיר גבוה יותר לפרסום, עדיין הוא עונה על בעיית חוסר התקציב). מכאן ואילך, עם התהוות הקבוצה וצבירת רווחים, בעלת העסק יכולה להמשיך ולהתנהל בכוחות עצמה.

שיווק בשיטת
'חברה מביאה חברה'

בשיטת חברה מביא חברה הפרסום הוא חינמי, והחברה שהביאה חברה תקבל שיעורים חינם או זיכויים, לפי החלטת המדריכה.

הצעת התכנית
למשרדי עובדים

ניתן להציע למעסיקי הייטק לקיים את תוכנית הדיאטה לעובדיהם בחינם, לערוך מספר קורסים לעובדי ההייטק במהלך העבודה, וכך להתפרסם ולהגיע למקומות גבוהים.

שיתוף פעולה
עם קופות חולים

אציע לשתיים מקופות החולים שיתוף פעולה: אני אתן הנחה לנרשמות שמבוטחות בקופות אלו, ובתמורה הקופות יפרסמו אותי.

אקים את הקבוצה בכפוף להרשמה מראש. אחרי שתרשמנה 25 נשים, אשכור מקום על סמך הכסף שאקבל.