שלב 3 משימה מס' 7

המציאי, כלי רכב כבד או קל
שיוכל לנוע במהירות ללא גלגלים

התשובות הנבחרות

הרכב שימגנט
אותך אליו

יצירת רכב שטוח ללא גלגלים שבבסיס שלו מגנטים. הרכב ינוע כמו רכבת חשמלית רק שבמקום פסי רכבת וחשמל הוא ינוע על פסי מגנט קבועים (כל שאר הפונקציות יפעלו בדיוק כמו רכבת: עלייה ותחנה במקומות מסוימים, נהג שמוביל את הרכב).

מתחת לפני השטח יהיו מסילות מגנט מובנות.

סכינים על
הכביש

במקום גלגלים יותקנו סכינים למכונית (כמו באחלה-קרח). על הכביש יהיה חומר שיקלוט את סיבובי הסכינים ואלה יסתובבו ויניעו את המכונית קדימה.

מפוח אווירי

ברכב תופעל מערכת שתינוק אוויר מבחוץ ותוציא את האוויר בחוזקה לכיוון מטה, וכך הרכב יתרומם לגובה נמוך.

ברכב יותקן מנוע טורבו קטן שיכוון את האוטו ימין ושמאל.

רכב החלקה

בתחתית הרכב תהיה שכבה מחליקה שבנויה על חלל עם דחף אוויר.

המנוע יפעיל את זרם האוויר בכיוון המנוגד לנסיעה (אחורה, או ברוורס-קדימה, ולצד), הרכב יחליק על הכביש, וכשירצו לחנות יורידו את עוצמת האוויר בהדרגה, עד להדממה מוחלטת של הרכב.

חיקוי
תנועת סקי

רכב קל יתבסס על תנועת הסקי. שני זרועות רובוטיות בצדדיו, ובתחתית משטח חלק.

התנועה המהירה תתבצע ע"י הזרועות שידחפו במהירות את הרכב ע"י לחץ על הכביש ודחיפה קדימה.

חיקוי
רגלי העכביש

ה"ספיד-ספיידר" נע על שמונה רגליים, ממש כמו עכביש.

לצורת ההנעה הזו יתרונות רבים, ובעידן המתקדם שבו אנו נמצאים - ניתן בקלות להגיע לחיקוי יפה של צורת ההליכה של העכביש, וליהנות מיתרונותיה.

כבישים
חשמליים נעים

כשהרכב יגיע למסלול, הנהג יתבקש להדמים מנוע, והמכונית תעלה על המסלול שיקצר דרסטית את הדרך, ובד בבד ייתן לנהג אפשרות מנוחה. הגורם המרכזי לפקקים ותאונות הוא אנושי. יצירת כבישים כאלה בנתיבים ייעודיים ימנעו כליל את הנ"ל ויקצרו באופן משמעותי נסיעות ארוכות בכבישים, דוגמת כביש 6.

ייבחרו תוואי דרך ישרים ורצופים ומהירות הנסיעה בהן תהיה מואצת מאוד ותקצר את הדרך משמעותית.

חיקוי
גוף הברבור

יומצא כלי רכב קל בעל מושב אחד לאדם בהנעה שקטה ועוצמתית: משני צדי הרכב יורכבו שש זרועות דמויות רגלי ברבור (שלוש מכל צד), ויניעו במהירות את המנוע באמצעות גלגלי שיניים.

רחפת יבשתית

כלי רכב ינוע ללא חיכוך בקרקע כלל, מה שיגרום לרחפת לנוע במהירות גבוהה הרבה יותר מכל כלי רכב אחר, וכן יצרוך כמות מועטה של דלק, הודות למניעת החיכוך.

רעיון נוסף: כלי רכב הפועל על ריחוף מגנטי (ריחוף מגנטי הוא ריחוף הפועל על הניגודיות בין שני מגנטים). הרכב ינוע במהירות עצומה, והדבר היחיד שיפריע לריחוף הוא החיכוך באוויר. שימוש ברכבים אלו ידרוש החלפה של מערכת הכבישים.

משטחי תנועה
בדחיפת זרמי אוויר

הרעיון הבא מתבסס על משחק הקיים בשוק בו המשתתפים הודפים דסקית על גבי משטח מנוקב בחורים.

מהחורים יוצאים זרמי אוויר שהודפים את הדסקית במהירות לכיוון השטח של המשתתף. אותו עיקרון יופעל גם כאן, במכונית שהתחתית שלה נטולת גלגלים. המכונית נוסעת על המשטח הייעודי שמנוקב בחורים, מהחורים יוצאים זרמי אוויר שהודפים את המכונית קדימה. מה שנותר לנהג הוא רק לכוון את ההגה.