שלב 2 משימה מס' 5

הציעי קמפיין, סיסמא או גימיק שיצמצמו
באופן משמעותי את כמות האסונות שמתרחשים
כל שנה בטיולי בין הזמנים של בני נוער ומשפחות

התשובות הנבחרות

"עושים חיים"?
נשארים בחיים!

קמפיין שנושא את הכותרת "עושים חיים" ותחתיה תמונה של חוויות מטיילים. בחלק התחתון של המודעה כותרת נוספת "נשארים בחיים", ותחתיה כללי בטיחות חשובים הקשורים לחוויה שבתמונה. בכניסה למסלולים ניתן לחלק אביזרים הקשורים לחוויות אלה כגון צמידים זוהרים עם הסלוגן, חולצות בריכה וכד'.

במקביל ניתן להעביר בשכונות סדנאות להכשרת "נאמני חיים" לימוד עזרה ראשונה וכללי בטיחות עבור נציגים ממשפחה מעל גיל 16 שיעברו הכשרה במתנ"סים השכונתיים. פיתוח משחק חברתי על בסיס של רביעיות או מונופול ללימוד כללי הבטיחות בצורה חווייתית גם לילדים הקטנים. המשחק יחולק לכל משפחה בדלתות או לאחר פעילות חינמית לילדי השכונה במתנ"ס.

תחרות תמונות
'ונשמרתם – הרווחתם'

קמפיין "ונשמרתם/ן? הרווחתם/ן!!" נזהרתם על פי כל כללי הביטחון הנצרכים בכל מסלול? צלמו את עצמכם נהנים ונזהרים ושלחו לנו את התמונה לכתובת מייל Vnishmartem@gmail.com .

בכל שבוע שני זוכים בפרס כספי.

לחזור בטוח –
קמפיין פרסום על
מראות בתחנות עצירה

בכל תחנות העצירה בדרך לצפון ולדרום יהיה רשום על המראה בשירותים: "בשנה שעברה הסתכלו במראה הזו X (לציין מספר) מטיילים בפעם האחרונה.

תסתכל לעצמך בעיניים: אתה חוזר בטוח?" (הכיתוב יהיה בהתאם למין).

שיעורי הכנה
לבין הזמנים
במוסדות החינוך

הכול עניין של חינוך, גם בטיחות. ההצעה היא לערוך שיעורי הכנה והסבר בישיבות, בסמינרים, בבתי ספר בליווי חוברת נעימה וברורה, פעילות חברתית בנושא חובת שמירת כללי הבטיחות. המבצע ייערך תחת הסיסמה: 'בטוח - בטוח!'

כאשר הכללים יהיו טריים וחזקים בראש בימים שטרם החופשה, יש סבירות שהם גם יישמרו יותר.

חלוקת צמידי
זהירות למטיילים

יחולקו צמידים למטיילים בצמתים מרכזיים או סמוך למסלולים, ועליהם סיסמה: "מסוכן? לא הולך על זה".

תליון
"ונשמרתם לנפשותיכם"
לרכב (גימיק)

יחולק תליון שניתן לתלות ברכב ומכיל 3 חלקים: 1. תפילת הדרך, 2. מסגרת שבה ניתן לשים תמונת המשפחה ובתוכה כיתוב כגון: "הורים יקרים - סעו בזהירות ושמרו עליכם ועלינו",3. כללי אצבע לזהירות בתחילת הנסיעה (כגון: "כולם חגורים", "עצירה להתרעננות") ובסופה (כגון: "כולם יצאו מהרכב", "לקחנו כובעים, מים וקרם הגנה").

קמפיין:
כיף מאוד?
ונשמרתם מאוד!

הצעה לאפליקציה בשם 'ונשמרתם מאוד!' - באפליקציה ניתן לבחור מסלול, אטרקציה או הפעלה שאליה יוצאים, והיא תיתן רשימה של הכנות ואזהרות. הסיסמה: "כיף מאוד / מאתגר מאוד / סוחף מאוד - בין הזמנים זה הזמן ל'ונשמרתם מאוד'!" ניתן להכניס את האפליקציה בתוך וויז כשר.

שבב חכם -
''סייפי''

שבב חכם בצורת צמיד המוצמד ליד ומכיל מיקרופון זעיר ושבב ג'י-פי-אס. אצל המדריך מצוי לוח בקרה קטן. לפני הטיול מחברים את השבבים של המטיילים ללוח הבקרה, וכך המדריך יכול לראות בכל רגע נתון היכן נמצאים שאר חברי הקבוצה (בדומה ל'ווייז' שמאפשר לראות על המסך רכבים אחרים שנוסעים עם 'ווייז').

נוסף על כך מידי חצי שעה ישמיע המיקרופון המוצמד לכל מטייל תזכורות חשובות כמו: 'אחי, עצור להפסקת שתייה!' 'האם אתה צועד במסלול הנכון?' 'כובע שמש יש?' 'חבר'ה, החיים שלכם חשובים! פעלו רק לפי הנחיות הבטיחות!' ועוד... (את השבב יהיה ניתן לשכור לפני היציאה לטיול).

'דו"ח' חיובי
מדומה לנוסעים
ולרוכבי אופניים

עידוד התנהגות נכונה וזהירה: אנשים מחופשים לשוטרים יסתובבו ויעצרו רכבים או נוסעי אופניים חשמליים, כאילו הם באים לתת דו"ח, ויחלקו פרסים כמו כובעי שמש או חולצות ועליהם כיתוב של משפטי זהירות בדרכים.

תכנית לימוד
במוסדות החינוך

תופעל תכנית לימוד בכל מוסדות הלימוד: שעה שבועית של שיעור 'ונשמרתם'. בצורה זו יוטמעו כללי הבטיחות והזהירות בכל המשפחות, דרך הילדים. נוסף על כך ייערכו מבצעים של מודעות: ילד שמלמד את הכללים היטב ומעביר אותם ל-5-10 אנשים זוכה בפרס.

קו טלפוני
למטיילים חרדים

תוקם מערכת טלפונית ממוחשבת שמלווה את המטיילים. המטיילים מעדכנים על התכנון, על שעת התחלה בפועל, סיום, נקודות מעניינות בדרך וכדומה, והמערכת משמיעה תזכורות לכל שלב.

הקו משלב חידונים ופרסים, ועצם ההשתתפות בו מזכה בפרסים. עצם התכנון יכול למנוע אסון, והמידע המוזן משמש גם לניטור ואיתור במקרה סכנה, וכמובן להעצמת החוויה (דוגמה להודעה חווייתית: "256 חברים מטיילים באזור שלך"...)

רשות הטבע
תְלמד כללי הבטיחות

כל מי שיציג אישור מרשות הטבע והגנים כי הוא עבר אצלם קורס עדכני בשנה זו, יקבל כניסה חינם לאתרי רשות הטבע והגנים. רשות הטבע והגנים תקיים לאורך יוני ויולי סדנאות מקוצרות עם הסבר חיוני ותצייד את הלומדים באישור מצופה בלמינציה.

הדבר ייצור אצל המטיילים 'קנאת סופרים' כאשר יראו כי יש מי שנכנס לאתר בחינם. הסלוגן: 'אם לומדים לא מועדים'.

אנדרטה לנהרגים
באתרים מרכזיים

הקמת אנדרטה להרוגים במקומות בילוי עיקריים. יישמע ציני ככל שיישמע, כשאנשים יראו מול העיניים בזמן אמת את החיים שנקטלו היכן שהם נמצאים, הם יהיו זהירים. והעלויות נמוכות.

ways to
keep yourself

שיתוף פעולה עם אפליקציית 'וויז', שתפתח אלגוריתם להשחלת מסרים של כללי בטיחות בחצי שעה האחרונה של נסיעה לאתרים / מקום שהוא רחוק יותר משעה מ"בית".

מניסיון - הקול המונוטוני קליט ויגרום לאנשים לחזור על המסרים וליישם אותם.

קמפיין
'מטייל מאושר –
בשבילך ובשבילנו'.

להגברת מודעות, יילמד קורס תעודה לבחורים, ויחולק דירוג 'מטייל ירוק', ו'מטייל זהב'. שם הקורס: 'מטייל מאושר'. סלוגן: 'בשבילך ובשבילנו'. רעיונות נוספים: 1. ייערך מחקר לפילוח הסיבות המרכזיות לאסונות. 2. יחולק פלייר ממוספר צבעוני בכניסה לכל מסלול, שמבקש מכל מטייל: 'קח אותי אתך'. 3. ישווק בקבוק מרובע עם חוטי קשירה לנשיאה קלה. המטרה: משקל המים מתחלק באופן שוויוני וקל לנשיאה. 4. יופעל קו ייעודי להשארת הודעות בכניסה למסלולי טיולים וביציאה מהם, ולאיתות על עיכוב.

קמפיין
"נהנים להוראות"

הקמפיין יחזור בכל פעם על כלל בטיחות אחר עם הסיומת: 'עושים חיים, נהנים להוראות' (על משקל נענים להוראות). רוב האסונות נגרמו מהסתכנות מיותרת שנתפסה כחלק מההנאה בטיול.

ולכן הקמפיין ידבר בשפה משוחררת ומאפשרת: תצאו, תיהנו ותזכרו גם את ההנחיה הספציפית. כך ייווצר קישור מידי בין טיול והנאה לבין שמירה על כללי הבטיחות.

קמפיין
חייך קודמים

סיסמת הקמפיין: חייך וחיי הנופש - חייך קודמים!

בין הזמנים;
לא 'שלושת השבועות'
חלילה

סיסמה: "זה בין הזמנים של כולנו. אל תהפוך לנו אותו לשלושת השבועות'.

עושים חיים -
לא הורסים חיים

קמפיין בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, במקומות המועדים לסכנה תחת הסיסמה 'עושים חיים – לא הורסים חיים': יחולק פלייר בכניסה לשמורה יחד עם מפה / קבלה וכו׳. בפלייר פירוט של הזהירות הנדרשת במקום המסוים וכמו כן תמונות ופרסומי צבע מהעיתונות / מהחדשות על אסונות שאירעו במקום זה בשנים קודמות.

כמו כן יוצב שילוט גדול וצבעוני במקומות המועדים לסכנה ובו תמונות וסיפורי אסונות שאירעו במקום בשנים קודמות.